Argentínsky svetoznámy tenor José Cura pricestoval do Bratislavy

10.02.2012 22:00

 

Bratislava

 

Argentínsky svetoznámy tenor José Cura pricestoval do Bratislavy. V opere Slovenského národného divadla bude účinkovať v hlavnej postave opernej inscenácie Giuseppe Verdiho Otello.

 

José Cura, tenor

 

V týchto dňoch prebiehali skúšky k predstaveniam, ktoré sa budú konať 11. februára 2012 a 2. marca 2012 v novej budove Opery SND.

 

Spolu s maestrom José Curom budú 11. februára účinkovať: Jago: Dalibor Jenis a. h.

,Cassio: Oto Klein a. h., Roderigo: Ivan Ožvát, Lodovico: Martin Malachovský, Montano: Mikuláš Doboš, Un Araldo: Daniel Hlásny, Desdemona: Adriana Kohútková, Emilia: Denisa Šlepkovská. Dirigovať bude Ondrej Lenárd.

(zdroj www.snd.sk)

 

Na tlačovej konferencii umelec odpovedal na otázky prítomných. Hovoril o tom, že človek sa nestane umelcom hneď. Na začiatku svojej umeleckej dráhy má človek len talent. Umelec sa umelcom stáva počas svojho života, kedy dozrieva na umelca. V odpovediach sa vyjadril aj k problémom súčasného marketingu operných produkcií vo svete. Hovoril o silnej potrebe kultúry a kvalitného umenia, ktoré je potrebné nielen z dôvodu trávenia voľného času a zábavy, ale je potrebné aj pre vyššie ciele akými sú odovzdávanie tradícii, vzdelanosť a inteligencia národov. Vyjadril sa aj k súčasnému trendu zavádzania nových, moderných režijných zámerov, proti ktorým nemá výhrady, pokiaľ sa jedná o inteligentným spôsobom premyslenú a logicky vysvetliteľnú koncepciu.

 

Na fotografii: Tlačovka s José Curom
Autor fotografie: Alena Klenková, 2012

 

José Cura je zvučné meno v svetovej opere, ktorý si skutočne môže vyberať to, kde bude účinkovať .Slovensko považuje za súčasť otvoreného sveta a delenie na východ, alebo západ neuznáva a zdôraznil, že časy, kedy ľudia takto uvažovali, sú už dávno za nami. Ako maestro povedal, na Slovensko prišiel pracovať do profesionálneho divadla a na túto spoluprácu sa teší.

 

 

Umelec hovoril aj o postave Otella a v krátkosti porovnal Verdiho dve diela a to opery Nabucco a Otello. Podľa Curu bol Verdi v čase písania opery Nabucco skladateľom s talentom, ale pri predposlednej opere Otello, bol už Verdi umelcom.

 

José Cura

 

,,Otella spievam už pätnásť rokov, nemám spočítané všetky predstavenia, ale bude ich okolo dvesto. Tých dvesto predstavení som absolvoval asi v dvadsiatich rozličných inscenáciách. Spoznal som pri nich vynikajúcich dirigentov, režisérov, ale aj veľmi zlých dirigentov a režisérov, od ktorých som sa veľa naučil. Od tých prvých som sa naučil akoby to malo byť a od tých druhých som sa naučil, akoby to nemalo byť. Keď som začal spievať Otella, mal som všetky vlasy čierne a museli mi ich nafarbiť na bielo, aby som vyzeral staršie a teraz mi ich musia farbiť na čierno, aby som nevyzeral taký starý. To čo sa javí ako žart, je veľmi vážne, lebo to znamená, že za pätnásť rokov som sa z mladíka, ktorý sa pokúšal predstaviť si ako sa cíti starší človek, stal starším človekom, ktorý vo svojej päťdesiatke vie, ako sa cíti päťdesiatročný človek. Toto sa samozrejme odráža v interpretácii.

 

Videl som DVD z predstavenia Otella zo Slovenského národného divadla. Minulý rok v auguste sme robili spolu s režisérom Průdekom operu Komedianti v Českom Klumlove a už vtedy mi hovoril o svojej predstave inscenácie v SND. Divadlo ma požiadalo, aby som spieval premiéru Otella v SND, ale už som mal predstavenie niekde inde. Teraz som tu, aby som odspieval Otella“.

 

Na fotografii: Tlačovka s José Curom

Autor fotografie: Alena Klenková, 2012

 

 

V závere tlačovej konferencie vedenie divadla informovalo o tom, že José Cura bude dňa 9. februára 2012 exkluzívnym hosťom na bále princa Orlofského v predstavení komickej operety Johanna Straussa ml. Netopier a tak sa aj stalo. Po príchode Josého Curu na javisko opery SND zaznel veľký potlesk a nielen pre tých, ktorí neboli o tom informovaní, to bolo veľmi pekné prekvapenie a neverili vlastným očiam. José Cura pozdravil bratislavských divákov áriou Nessun dorma z opery Giacoma Pucciniho Turandot.

 

 

 

Záznam z tlačovej konferencie

 

 


Pripravil: Ľudovít Vongrej / Bratislava / 9. februára 2012                 

 

 


súvisiace články

José Cura: Frustrovalo ma byť sexsymbolom opery

SND Bratislava: José Cura vytesal z Otella drama

 

 

Diskusná téma: Argentínsky svetoznámy tenor José Cura pricestoval do Bratislavy

Otello

Marek 10.02.2012
Teším sa :-), vďaka SND

Pridať nový príspevok

                 

 

 

Kontakt

Ľudovít Vongrej - šéfredaktor redakcia@operaslovakia.sk