Sacrificium je názov programu, v ktorom nás umelkyňa pozve do Neapola 18. storočia a sveta árií, interpretovaných kastrátmi. Žne s nim obrovské úspechy po celom svete a v sprievode orchestra Il Giardino Armonico, pod taktovkou Giovanniho Antoniniho, si ho vychutnáme na scéne Opery SND.
Cecilia Bartoli nemá hlad po populárnych rolách svojho odboru ani po divadelných hľadiskách s rekordným počtom sedadiel. Vie, v čom je nedostižná a nehrnie sa tam, kde sú bez konkurencie jej kolegyne. Vycibrený vkus i túžba obohatiť diváka o nekonvenčný produkt ju v kariére ťahá k iným brehom. K barokovému, mozartovskému (napríklad všetky tri ženské postavy v Cosi fan tutte), belkantovému (obzvlášť Rossini a Bellini), pričom svoj repertoár systematizuje. Veľkému zjavu predverdiovskej epochy, v sopránovom aj mezzosopránovom odbore žiariacej Marii Malibran, vzdala hold CD albumom pri príležitosti speváčkinej dvestoročnice. Má s ňou veľa spoločného. Aj ona zdoláva Normu i Námesačnú, Cenerentolu i Grófa Oryho. Ďalšou špecifickou črtou umeleckých aktivít Cecilie Bartoli je objavovanie zabudnutých diel a zanedbávaných skladateľov.
Ak nazrieme do jej aktuálneho termínového kalendára, nájdeme v ňom nielen "šnúru" so Sacrificiom, ale aj dve rossiniovské inscenácie (Gróf Ory a Otello) vo svojom obľúbenom opernom dome v Zürichu. V decembri ju čaká Paríž a titulný part Händelovej opery Semele. A v máji naplní projekt "Cleopatra v labyrinte erosu a moci", ktorý ako nová umelecká šéfka salzburského Turíčneho festivalu iniciovala. Stvárni v ňom hlavnú ženskú postavu v Händelovom Júliovi Caesarovi a vystúpi na koncerte. Po vlaňajšom recitáli Juana Diega Flóreza sa naskytne nášmu publiku ďalšie obohacujúce stretnutie - s umelkyňou najvyššieho rangu.