Karina Skrzeszewska soprán (Poľsko).

04.09.2011 07:38

 

Opera Slovakia pripravila pre svojich čitateľov rozhovor s poľskou sopranistkou Karinou Skrzeszewskou, ktorá bola hosťom Opery SND 3. septembra 2011 na koncerte v Trnave.                                                                                 

 

 

Ako sa vám spolupracuje so slovenskými umelcami v slovenských operných divadlách? Na Slovensku ste už hosťovali a to konkrétne v Opere SND v predstavení Don Giovanni od W. A. Mozarta v postave Donny Anny a v Opere Štátneho divadla v Košiciach v opere Lucia di Lammermoor v hlavnej postave.

 

To je tak, my sme susedia, ja som z Poľska. :-) Po prvýkrát som prišla na Slovensko do Košíc, kde bol riaditeľom divadla Peter Dvorský a tam som spievala Luciu v Donizettiho opere Lucia di Lammermoor. Veľmi si chválim vaše publikum, ktoré pozná operu a dobre sa mi spolupracuje s vašimi umelcami, spevákmi, orchestrami, zbormi, aj dirigentmi, s ktorými môžem u vás na Slovensku pracovať. Atmosféra sa mi stále páči, cítim tu vzťah k opere, čo je pre mňa a moju prácu najdôležitejšie.

    

Taktiež sa teším na tento koncert v Trnave (bol 3. septembra 2011), na ktorý ma pozvali, lebo v Trnave som sa zúčastnila medzinárodnej speváckej súťaže Mikuláša Schneidera -Trnavského a teraz som sa tu mohla znova vrátiť koncertovať, už ako skúsenejšia speváčka.

 

Prezradíte nám, ktorú Trnavského pieseň ste spievali?

 

Spievala som Trnavského pieseň, Nad kolískou.

 

                                                                               

 

 

Môžete nám povedať, aké sú vaše ďalšie plány? Môžu vás diváci v blízkej dobe uvidieť na Slovensku? Viem, že publikum v Košiciach si vás obľúbilo kvôli Lucii, ktorú ste tam spievali.

 

 Najbližšie budem u vás na Slovensku znova spievať na koncerte venovanému pocte Giuseppe Verdimu Hommage á Giuseppe Verdi a to 12. septembra 2011 v Opere SND. Čo sa týka operných rolí, ja by som veľmi chcela, ale to záleží od riaditeľov divadiel, či ma pozvú. V súčastnosti sa pripravujem na premiéru Donizettiho opery Mária Stuarda v Poľsku. Túto rolu som už síce spievala a to na druhej premiére v Teatr Wielki w Poznaniu, ale teraz ju budem robiť v Opere Slaska v Bytome v Poľsku. Veľmi by som si chcela zaspievať celú rolu Viloetty. Na dnešnom koncerte spievam jednu áriu a to E' strano a spoločné Libiamo, no ešte nikdy som ju nespievala, ako celú rolu v divadle. Mám pocit, že už prišiel ten správny čas a ja by som si ju mohla zaspievať. Potom ďalej uvidím, aké dostanem ponuky.

 

 

Spievate náročný repertoár, máte stále svojho vokálneho pedagóga?

 

Áno, mám svojho vokálneho pedagóga, je to Poliak a učí bel canto: Veľmi dobre cíti bel canto a vedie ma spievať tak, aby  môj hlas ostal zdravý a svieži dlhý čas. Operný repertoár je náročný a pokiaľ spevák na určité role nedozrie, nemal by ich spievať. Ja som na scéne len štyri roky. Môj debut bol keď som mala 33 rokov.

 

Čo to bolo?

 

Bola to Lucia di Lammermoor a ja som sa veľmi bála, či to vôbec vyjde v mojom veku ale môj pedagóg povedal. ,,Ty sa neboj, Joan Sutherland v roku 1959 tiež debutovala, keď mala 33 rokov, ako Lucia di Lammermoor".  No a ja som ju zaspievala tiež. Spievala som ju v košickej opere. Moje role sú Gilda, Lucia di Lammermoor, Donna Anna a teraz Maria Stuarda. Spievala som aj Kráľovnú noci v Mozartovej opere Čarovná flauta, ale už ju nespievam. Budem sa venovať prevažne belcantovému repertoáru. Veľmi rada by som si zaspievala Elvíru v Belliniho opere Puritáni, ktorá je aj v repertoári Opery SND, tak snáď...

 

Ďakujem za rozhovor.

 

 

Pripravil: Ľudovít Vongrej / 4. septembra 2011                          

 

 

 

Diskusná téma: Karina Skrzeszewska soprán (Poľsko).

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

                 

 

 

Kontakt

Ľudovít Vongrej - šéfredaktor redakcia@operaslovakia.sk