Až päťhodinové dielo 19. storočia od "otca" ruskej klasickej hudby Michaila Glinku, vystavané na známej poéme A. S. Puškina Ruslan a Ľudmila, ešte nikdy nevyzeralo tak aktuálne. Režisér Dmitrij Čerňakov nahradil rozprávkovú atmosféru scénami z thajských masáží, po doskách veľkolepého divadla sa preháňajú polonahé krásky na korčuliach a potetovaní svalovci.
Netradičný bol aj záver predstavenia. Inak okázalí ruskí milovníci opery tentoraz pripomínali skôr talianskych futbalových fanúšikov. Pri spúšťaní opony vypískali aktérov aj režiséra a vypoklonkovali ich z pódia s pokrikmi "Hanba!". Režisér údajne nechcel vyvolať škandál takýchto rozmerov, znechutenie najkonzervatívnejšej časti publika však očakával. Ako oznámil ešte pred premiérou médiám: "Ruslan a Ľudmila je dielo témou veľmi moderné. Pokúšame sa teda aj jeho postavy priblížiť realite, aby diváka neprenasledoval pocit, že sú umelé".
Omnoho zhovievavejší sú k Čerňakovovi zahraniční kritici a hostia zvyknutí na avantgardu. Riaditeľka baletu Parížskej opery Brigitte Lefevre napríklad podľa agentúry Itar-Tass nešetrila chválou. "Inscenácia je smelá a prekrásna. Je to naozajstná opera, totálne divadlo!" zvolala Lefevre. Intendant madridskej kráľovskej Opery Real Gerard Mortier dokonca naznačil, že by súbor s operou mohol získať pozvanie do Španielska. Domáci umelci boli o trochu zdržanlivejší, národná umelkyňa Ruska Alla Demidova napríklad uviedla, že sa jej dielo páčilo, i keď bolo "trochu pridlhé a trochu nezmyselné".
Cena najdrahších vstupeniek dosiahla sumu 25 000 rubľov (593 eur), na čiernom trhu ešte niekoľkonásobne viac.