Pani sutorka!

Jan Korecky 17.02.2013
Nemozno ine, len suhlasit. A ani niet co dodat. Len klobuk dolu, pani Autorka.
Prilisna snaha interpretovat libreto na ukor hudby podla mna nie je cestou k aktualizacii opery. Ani divaci ani spevaci si to nezasluzili. Uvedomil som si to aj vcera na prenose Rigoletta z MET, kde reziser preniesol dej o 4 storocia zo zhyraleho dvora mantovskeho vojvodu do nemenej skazeneho hracskeho raja Las Vegas, no vobec neposkodil hudobnej ani spevackej stranke diela. Pri rozhlasovom prenose by nikto nic nezbadal, no pri hodnotenom Barbierovi by bez komentara pri viacerych rusivych zvukovych efektoch zostal v soku.
Myslim si, ze nie je uplne pravda, ze by VSMU nevychovavala mladych reziserov, ibaze nedostavaju sance. Prva narodna scena by mala mat nieco ako operne studio, bezne pri velkych opernych domoch, kde by tvorivy dorast a spevaci pri inscenovani mensich diel mohli prejavit svoj talent.
Zial, to, co nam vobec nerastie, ak neratame zriedkave zjavy s obmedzenym priestorom, su mladi hudobni kritici. A nemaju ani kde, lebo ani tzv. mienkotvorne media prakticky nedavaju na podobny zaner priestor. Preto si musime vazit, ze pre kritikov typu Dr. Ursinyovej existuje este stale priestor aspon v specializovanych mediach.

Pridať nový príspevok

                 

 

 

Kontakt

Ľudovít Vongrej - šéfredaktor redakcia@operaslovakia.sk